Brand Creator - Real Branding for Remarkable Businesses

Cum se crează un brand

Cum se crează un brand

Procesul de creare a unui brand începe cu abordarea unor întrebări esențiale pentru orice afacere: ce vinzi, cui vinzi, unde vinzi, cum vinzi și de ce ar cumpăra cineva de la tine? Un prim pas crucial este asigurarea faptului că produsul sau serviciul oferit aduce o soluție sau beneficiu inovator pentru o problemă specifică întâmpinată de un grup sau subgrup al audienței.

În cadrul acestui proces, este esențial să se identifice o nișă într-o piață, deoarece vânzarea către o piață întreagă devine tot mai dificilă, având în vedere că majoritatea nevoilor sunt deja satisfăcute. Abordarea de masă nu mai este eficientă, iar produsul sau serviciul trebuie să se adreseze în mod specific unui segment de piață. De asemenea, există posibilitatea ca produsul să creeze o nouă categorie de audiență și să genereze o cerere neexploatată încă. În orice caz, cercetarea pieței, inclusiv analiza macrotendențelor, este esentiala pentru a obține o înțelegere precisă a pieței.

Audiența este direct legată de beneficiul pe care produsul îl poate oferi. Modalitatea în care vinzi devine, de asemenea, importantă, având în vedere că experiența oferită clientului și percepția generală asupra brandului sunt aspecte semnificative. Experiența clientului se formează în funcție de mai mulți factori și este strâns legată de poziționarea în piață și relația cu clientul. 
 


Brandingul este procesul strategic de construire a unui brand, cu două componente majore. Una dintre ele este internă și se referă la direcția strategică a brandului și brandul intern (misiune, viziune, scop, valori) iar cealaltă este externă și se ocupă de exprimarea brandului în comunicare, comportament și identitate vizuala. Fiecare etapă în construirea brandului este esențială și interdependentă. Cercetarea pieței și a tendințelor este crucială pentru a evalua potențialul afacerii în industria sa. Definirea precisă a publicului țintă este la fel de importantă, deoarece de aici derivă întreaga abordare a brandului, inclusiv crearea unei personalități, voci și identități vizuale.

Strategia de poziționare este cheia întregii strategii și sursa principală a mesajului de brand, care va influența în cascada și povestea brandului. Aceasta nu se bazează pe date statistice despre afacere, ci pe o poveste în care consumatorul este pus în centrul atenției, având nevoi și dorințe pe care brandul vine să le rezolve oferindu-i soluția potrivită. Brandingul utilizează o naratiune captivantă, in care atrage ascultătorul și facilitează o conexiune emoțională cu consumatorul, bazată pe mecanisme neuropsihice. Brandul este personificat, având o personalitate, un ton al vocii, atitudini și convingeri, pentru a facilita o conexiune emoțională cu consumatorul. Această conexiune emoțională este esențială și nu poate fi realizată în creierul uman doar cu un obiect, ci necesită o abordare umană și autentică
Astfel, procesul de creare a unui brand devine o artă a echilibrulu,  între inovație, cunoaștere a pieței și construirea unei experiențe care să îndeplinească și să depășească așteptările clienților.

Postarea urmatoare Postarea anterioara

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!