Atunci când vindeți un produs sau un serviciu on-line, prin alte mijloace de comunicare la distanță (prin telefon, prin poștă) sau în afara magazinului (prin intermediul unui comis voiajor), consumatorul are dreptul de a returna produsul sau de a anula serviciul în termen de 14 zile. Este vorba despre așa-numita perioadă de reflecție sau de retragere din contract. Consumatorul nu trebuie să își motiveze sau să își justifice decizia.
De asemenea, în baza legislației UE, trebuie să le oferiți consumatorilor o garanție minimă de 2 ani (garanția legală), ca protecție împotriva produselor defecte sau a celor care nu arată ori nu funcționează conform descrierii. În unele țări însă, legislația națională poate impune garanții mai mari.
Excepții
Atenție! Perioada de reflecție de 14 zile nu se aplică în cazul următoarelor produse:
- bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
- produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu în mod regulat (ex. livrarea de lapte)
- produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
- înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat
- conținutul digital online, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea online și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
- bunuri cumpărate de la persoane fizice
- contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare o baterie de duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.
*sursa informatiei